Відкриті уроки




Тема: розв’язування задач з теми: «Кінематика»
Мета: систематизація знань про прямолінійний рівномірний та прямолінійний рівноприскорений рух та їх основні характеристики; продовження формування в учнів навичок і вмінь розв’язувати типові задачі, застосовуючи набуті знання; розвивати логічне мислення учнів, творчі та розумові здібності.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь та навичок
План – схема уроку
№п/п
Етапи уроку
Час, хв.
Методи і форми роботи з класом
Ι
Організаційний етап
1

ΙΙ
Повідомлення теми та мети уроку
1
Пояснення, бесіда
ΙΙΙ
Актуалізація опорних знань
10
Фронтальне опитування
ΙV
Застосування набутих знань
30
Тест «Так – ні», метод «Фізичний футбол»
Розв’язування задач з коментарем біля дошки, запис у зошитах.
V
Підбиття підсумків уроку та повідомлення домашнього завдання
3
Пояснення, коментар вчителя

Ι. Організаційний етап
ΙΙ. Повідомлення теми та мети уроку
На сьогодні ви накопичили багато знань про механічний рух. І ці знання необхідно систематизувати, «розкласти по полках» у нашій свідомості, бо знання тільки тоді приносять користь, коли їх можна використовувати для пояснення явищ природи, або розв’язування задач та проблем
Лорд Кельвін часто казав своїм учням:
Века стоит земная твердь,
На ней всего важнее – разум.
Мозгов ты можешь не иметь,
А физику учить обязан!
Під цім девізом і пройде сьогодні наш урок.

ΙΙΙ. Актуалізація опорних знань
1. Фронтальне опитування
1) Що таке механіка? (це розділ фізики який вивчає механічний рух та взаємодію тіл)
2) Що таке механічний рух? (це зміна положення тіла відносно інших тел з часом)
3)  У чому заклечається основна задача механіки? (знайти положення тіла в будь-який момент часу)
4)  Які способи розв’язання основної задачі механіки ви знаєте? (координатний, векторний, траєкторний(природний))
5)  Чому механічний рух та стан спокою поняття відносні? (тому, що якщо відносно однієї системи відліку тіло знаходиться у спокої, то завжди можна знайти систему відліку, відносно якої воно рухається; крім того швидкість переміщення, шлях, траєкторія в різних системах відліку можуть бути різними)
2. Закінчить речення
6) Переміщення – це…(напрямлений відрізок прямої, який з’єднує початкове положення тіла з кінцевим)
7) Швидкість – це…(фізична величина, яка характеризує стрімкість зміни переміщення і чисельно дорівнює відношенню переміщення до часу, за який воно здійснено)
8) Прискорення – це…(фізична величина, яка характеризує стрімкість зміни швидкості і яка чисельно дорівнює відношенню зміни швидкості до проміжку часу, за який ця зміна відбулася)
9) Прямолінійний рівномірний рух – це рух, при якому… (тіло за будь-які рівні проміжки часу здійснює однакові переміщення)
10) Прямолінійний рівноприскорений рух – це рух, при якому
( швидкість тіла за будь-які рівні проміжки часу змінюється однаково)
ΙV. Застосування набутих знань
1. Тест «Так – ні»(Світлофор)
1.    Траєкторією прямолінійного рівномірного та прямолінійного рівноприскореного руху  є пряма. (Так)
2.    При рівноприскореному русі прискорення є величиною сталою, а при рівномірному воно дорівнює нулю (Так)
3.    При прямолінійному рівномірному та прямолінійному рівноприскореному русі модуль миттєвої швидкості не змінюється (Ні)
4.    При прямолінійному рівномірному русі модуль миттєвої швидкості не змінюється, а при прямолінійному рівноприскореному русі змінюється (Так)
5.    Вільне падіння – це рівноприскорений рух під дією сили тяжіння без урахування опору повітря(Так)
6.    Прискорення вільного падіння для різних тіл має різне значення(Ні)
7.    Прискорення вільного падіння для всіх тіл однаково, напрямлено вертикально вниз і приблизно дорівнює
     10 м/с2(Так)
8.    Вільне падіння вивчав Ньютон(Ні), Галілей(Так)

2. Фізичний футбол
 (Знайти на дошці  формули, які називає вчитель. . Першого учня вибирає вчитель, а далі учень, який відповідає, вибирає наступного («дає пас»)
υx = sx/t    υс = s /t       sx = υx t                     x = x0 + υx t  
аx =  x  -  υоx)/t         sx = υ0xt + аx t2 /2          x = x0 + υ0xt + аx t2 /2         
                  
3. Розв’язування задач
1) Ескалатор метро рухається зі швидкістю 0,8 м/с. За який час пасажир переміститься на 40 м відносно землі, коли він сам іде  у напрямі руху зі швидкістю 0,2 м/с у системі, пов’язаній з ескалатором?

2) Рух двох тіл задано рівняннями: x1 = 5t, x2 = 150 - 10t. Побудувати графіки залежності x(t). Знайти місце та час їх зустрічі.

3) Першу половину шляху велосипедист рухався зі швидкістю
12 км/год, а другу половину(через прокол шини) йшов пішки зі швидкістю 4 км/год. Якою була середня швидкість руху велосипедиста у цьому випадку?

4) Рух матеріальної точки задано рівняннями:
 х = 8t2 + 4;  y = 6 t2 – 3;  z = 0
Всі величини задано в СІ. Визначити модулі швидкості та прискорення у момент часу t = 10 с.

V. Підбиття підсумків уроку та повідомлення домашнього завдання
Повторити § 14 -15, впр. № 10 (1, 4) розв’язати

Комментариев нет:

Отправить комментарий